perjantai 14. joulukuuta 2012

14. luukku: tonttutakkeja ja prinsessamekkoja

Kun mä olin lapsi, kenkien ostaminen oli ehkä hirveintä mitä kuvitella saattoi. Vaateshoppailu oli ehkä toiseksi kamalinta ja koska se ei liiemmin mua kiinnostanut, menneisyyden valokuvat osoittaa, että mä oon tullut käyttäneeksi joitakin tosi järkyttäviä asukokonaisuuksia. Yhtenäkin jouluna mulla oli päällä tummansiniset paita ja housut, jotka sai mut näyttämään siltä, että mä olisin repinyt tähtitaivaan jostain korkeuksista ja kutonut siitä itselleni kimmeltävän glitterkaavun. Ja muutenkaan mun menneet hame-paita-yhdstelmät ei oo aina mennyt ihan nappiin...

Tän joulukalenteriluukun pointti ei kuitenkaan ole oudot tai kummalliset pukeutumisvalinnat, vaan jouluvaatteet! Siis ne ihanat mekot ja muut, jotka ostetaan ihan vaan joulua varten ja jotka odottaa vaatekaapissa koulun joulujuhlaa ja jouluaattoa ja sitten kun ne saa pukea päälle, on oikeasti joulu. Ne on ne vaatteet, jotka tuoksuu juhlalta ja on puhtaat ja joissa on vaan niin hyvä juhlistaa vuoden suurinta synttärijuhlaa. 

Koska nykyään vaatteet ei suinkaan oo hirvein asia maailmassa, nii mä etsin valokuva-arkistojen kätköistä kuvia mun aiempien vuosien joulupukeutumisesta. Sitä kammottavan sympaattista tähtitaivaspukua tosin ette saa nähdä ;D 

 3½-vuotias tonttu
2½-vuotias tonttu
7½-vuotias tonttu

Njaa, en nyt sit taas tiiä, et oonko mä odottanut viikkotolkulla lapsena, että saan pukee päälle noi tonttupuvut. :D Mut ton keksimminen mekko on just sellanen prinsessamekko että ah. Helmassa rimpsut ja kangas samettia ja joululaulut on parhautta. 

10-vuotiaana tonttu
Täksi jouluksi mä en oikeasti olisi tarvinnut uutta mekkoa. Mulla on nimittäin vielä mun punainen mekko, jota mä pidin viime jouluna ja se on vielä nätti ja sopiva ja kaikkea. Mut sit mä satuin kävelemään H&M:lle (mitä en kyllä nykyään tee kovin usein, koska se on yks vaarallisimmista paikoista ikinä - ainakin jos sattuu olemaan köyhä opiskelija, jolla ei oo varaa investoida kaiken maailman superylisuloisiin rätteihin) ja se oli menoa se. Koska nykyään vaateshoppailu on toisiksi parasta maailmassa - heti kenkäshoppailun jälkeen - eikä sekään tunne, kun saa vetää uuden kauniin täydellisen mekon jouluna päälle, ole kovin alhaalla parhaiden asioiden listalla, mä sitten ostin itselleni prinsessamekon tällekin vuodelle. Se on sellainen luonnonvalkoinen (paitsi että jostain syystä mun kavereiden mielestä se ei oo valkonen?! onkohan mun näössä jotai vikaa?) ja siinä on ihan hullun kaunis leikkaus ja sen saatte sit nähdä joskus joulun jälkeen. Hii! Miks jouluvaatteet vaan on mun mielestä yks niistä asioista, joista joulufiilis syntyy?

Ps. Löysin just iTunesin radiokanavista sellatteen kanavan, jolla soitetaan 24/7 Gleessä laulettuja biisejä. Onko ees ylisiisti kanava! :D

Ei kommentteja: