perjantai 12. lokakuuta 2012

salasanana syysloma ja 49 tapaa nauttia siitä

49. rentoudu

Hihii, arvatkaapa mitä tänään tapahtui? SYYSLOMA alkoi! Huh kun tätä on odotettu ja kuitenkaan en oo edes täysin vielä sisäistänyt, että tää syksy on mennyt näin naurettavan nopeasti. Vastahan tässä voivoteltiin sitä, että piti mennä kesäloman jälkeen kouluun! :D Toisaalta vaikka pääkoppa ei välttämättä tajuaisikaan ihan vielä, että tässä olisi nyt loman paikka, niin kroppa on kyllä sen todellakin huomannut: tällä viikolla olen ollut ihan naurettavan väsynyt ja nukkunut vähintään puolitoista tuntia tavallista enemmän joka yö. ;)

Ruotsin maikka oli niin kultainen, että päästi meidät tänään koulusta 18 minuuttia ennen tunnin päättymistä. Tietysti siinä kävi sitten niin, että jos olisi päästänyt vielä kaksi minuuttia aiemmin, mä olisi ehtinyt bussiin, mutta tällä aikataululla en sitten ehtinytkään. Niinpä mulla oli mahtavat 55 minuuttia aikaa ennen seuraavan bussin lähtöä aikaa hengailla kaupungilla. On se kivaa asua syrjäseudulla!


Joka tapauksessa ylimääräinen kaupungillahengaustunti oli ihan jees homma sen jälkeen, kun tajusin, että mähän voisin lampsia kirjastoon lainaamaan kasan Disney-leffoja mun syyslomalle sijoittuvaa Disney-leffamaratonia varten. Lisäksi oli tarkoitus lainata myös Matrix, koska mulla alkoi tällä viikolla filosofian ykköskurssi ja psykologian kolmoskurssi ja jo kolmesti olen tullut noiden kurssien puitteissa tullut spoilatuksi kyseisen leffan juonesta. Ajatus siis oli, että katsoisin leffan mitä pikimmiten, että pysyisin kartalla siitä, mihin mahdollisesti tulevillakin tunneilla viitataan ja etten nyt vain kuulisi loppuratkaisuakin ennen kuin olen kysesieen leffaan ehtinyt tutustua. ;9


Siinä kävi kuitenkin sitten niin, että kirjastossa ei ollut sellaisia Disney-leffoja, joita meillä ei kotona jo ennestään olisi ja Matrixistakin löytyi vain kaksi jatko-osaa. Noo, koska mä olen improvisaatiokykyinen tyttö, mä nappasin hyllystä Kummisedän, Nuoren kapinallisen ja Goodbye Leninin. Kaikki kolme leffoja, jotka löytyivät kirjasta ”501 elokuvaa, jotka on nähtävä edes kerran eläessään”, jonka myös lainasin. Saas nyt sitten nähdä, kuinka monta hyvää leffaa tässä loman aikana tuleekaan kaiken kaikkiaan katseltua.. Hih! ;)

Muita syyslomasuunnitelma ja –unelmia mulla? Oi, kyllä toki! Ensi viikon perjantaina meillä on nuortenilta ja tiistaina meidän perhe suunnistaa päiväristeilylle Maarianhaminaan. Uskonnon kolmoskurssia pitäisi alkaa tenttiä, matikan viimeisimmällä tunnilla en tajunut hölyn pölyä (osittain saattoi johtua siitä, että tulkkasin meidän matikanmaikan vitsejä australialaiselle vaihto-oppilaalle ;D) joten sitä voisi ehkä yrittää ymmärtää, kavereiden kanssa voisi keksiä jotakin ylisiistiä, jonkun kirjan voisi lukea ja mun tän marraskuun NaNoWriMoa suunnitella (siitä projektista lisää tässä joskus lähiaikoina). Sitten voisi syödä ihan liikaa kaikkea hyvää, nukkua pitkään, valvoa liikaa, shoppailla itselleen keltaisen syystakin, hyppiä lehtikasoissa, piirrellä sateelle varjoja ja keittää kupin kuumaa teetä. Hii, voi että kun tulee hauska loma! :D


PS. Oon ihan rakastunut meidän koulun vieressä olevaan hautausmaahan. Se on sellainen ikivanha, jonne on haudattu 1800-luvulla kuolleita ihmisiä ja nää tähän postaukseen liitetyt kuvat on siis otettu sieltä. Sille puolestaan, miksi mä muokkasin nää kuvat punaisiksi, ei kyllä sitten olekaan mitään järkevää syytä… Kai muhun vaan iski joku random taiteellisuuspuuska. :D

Viime lauantaina mä istuin tuolla hautausmaalla penkillä ja kattelin, kun vaahteroista tippui niitä siemeniä, joita lapsena kiinniteltiin neniksi. Pudotessaan ne siemenet oli ihan superupean näköisiä, kun ne kieppui ilmassa kuin jotkut fantasiamaanhyönteiset! Vähänkö oli taianomainen fiilis, kun sellaiset maagiset ötökät vaan lenteli ympärillä! ;D


PPS. Löysin kirjastosta myös Amélien soundtrackin. Leffa on maailman sympaattisin ja sit se musiikki on kans supersöpöä! Voi, kuunnelkaa ihmeessä tuo kappale tuosta alta!

Yann Tiersen: Comptine D'un Autre été L'après-midi

PPS. Ihan parasta, rentouttavinta, huipuinta, mahtavinta, ylisiisteintä SYYSLOMAA ikinä! (siis kaikille niille, joilla se tänään alkoi)

PPPS. Ei mulla enää mitään asiaa ollut, mut halusin vaan sanoa, että jälkikirjoitukset on kivoja ja eikä elefanttiallerigaa kannata pelätä. ;)

2 kommenttia:

Elsa Pihlström kirjoitti...

Kirjoitat erittäin mielenkiintoisesti ja sujuvasti ja blogin idea on jo itsessään persoonallinen. Saat asiasi perille ja osaat kertoa jopa tavallisistakin asioista erikoisesti. Sivu on toimiva ja kaikki löytyy paikaltaan.

Henriikka kirjoitti...

Kiitokset arvostelusta! Meitä bloggaajia on tosin viisin kappalein, mutta uskallan ehkä olettaa tän kuitenkin olevan kaikille tarkotettu;)