sunnuntai 26. elokuuta 2012

the 64th star to the right

Mites tässä näin pääsi käymään? Puolitoista viikkoa kouluelämää takana ja oon jo onnistunut metsästämään itselleni flunssanpoikasen. Siinäkin sitä näkee, että elämisen oon kyllä taas aloittanut ihan täysillä! Kun viime viikon tenttimisistäkin suoriuduin elävänä, niin oon nyt antanut itselleni luvan hautautua ihan rauhassa fysiikan ja matikan läksyihin. Onneksi mä oon rakastunut hissan ja äikän tunteihin, niin joka päivä on sentään pieni pala taivasta lukujärjestykseen läntättynä. Nii, ja liikuntatunteja varten kävin ostamassa H&M:stä sortsin ja jostakin syystä mukaan tarttui maailman suloisin vaaleanpunainen neule, johon mulla ei ehkä olisi ollut varaa mutta jonka mä nyt sitten kuitenkin ostin. Kuluneella viikolla mä sitten pukeuduin villaan kolmena päivänä, vaikka mittarissa lämpötila harhaili viidentoista asteen paremmalla puolen... Mites tässä näin pääsi käymään?

Kuvalähde: http://www.sidhille.com/Stars%20Above.htm

Syksyä odotellessa mä kirjoittelen satuja ja katselen äidin kanssa elokuvia. Tänäänkin me katsottiin loppuun sellainen ihanuus, joka varmaan oli yksi parhaista suomalaisista leffoista, mitä koskaan oon nähnyt. En oikeestaan koskaan liiemmin tykkää suomileffoista, mutta Minna Cantellin ohjaama Tähtitaivas talon yllä oli sen verran taiteellinen ja erilainen, etten mä voinut olla ihastumatta. Siinä oli nainen, joka tykkäsi kuunnella radiosta kanavien väliin jäävää suhinaa, koska se kuulosti scifileffalta ja mies, joka ajeli ympäriinsä mönkijällä, vaikka ei ollut menossa mihinkään. Kertakaikkiaan sympaattisen erilainen leffa! Kyllähän tässäkin oli omat varjopuolensa, eikä myötähäpeäkohtauksiltakaan ajoittain voinut välttyä, mutta mikäpä leffa olisi täydellinen?

Ostin tuossa alku kuusta Demin, koska siinä mainostettiin olevaksi 87 uutta ideaa harrastukseen. Oon jo ehtinyt harrastaa läpi pianonsoiton, kädentaitokerhon, luovan kirjoittamisen kerhon ja nuorisoteatterin, niin aattelin, että tänä syksynä voisi keksiä jotakin uutta. Siksi mä ilmoittauduin MLL:n lastenhoitokurssille ja seuraavat pari kuukautta aion hankkia itselleni pätevyyttä lastenhoitotehtäviin. Jos vaikka sitten tuossa joulun alla vaikka jo pääsisi ihan koulutettuna kaitsemaan pikkuisia. :)

Loppukesän lukemistoon on kuulunut myös kirja, jonka bongasin kirjakaupassa, mutta jota en raaskinut ostaa, vaan jonka kähvelsin kirjastosta. Opuksesta Style - vinkkejä maailman tunnetuimmilta muotibloggareilta on kyllä tullut revittyä jos jonkinmoista inspiraatiota omaan pukeutumiseen... Tällä hetkellä haaveilen jo kirkkaanpunaisista talvikengistä, kukallisesta syysmekosta ja ylisuloisesta duffelinapillisesta takista... Huh huh. Mites tässä näin pääsi käymään? ;)

Ei kommentteja: