perjantai 18. tammikuuta 2013

50 randomia ajatusta perjantai-iltana

50. uhmaa pakkasta (ja pimeyttä)

Tänään alkoi aamu hienosti sähkökatkoksella, joka iski meidän talon kohdalle siinä kymmentä vaille seitsemän. Hiustenkuivaajaa ei voinut käyttää eikä leipiä paahtaa ja piti metsästää koulukirjoja taskulampun valossa ympäri huonetta. Koulussa sitten huomasin, että olin pimeässä onnistunut pukemaan vaatekappaleita ylleni väärin päin..

Ei siinä mitään, ei se himpun verran hämärämpikään alku päivää mitenkään huonosti alottanut. Vähän tuli sellainen agenttifiilis niiden taskulamppujen kanssa heiluessa mut lapsena mun haaveammatti olikin etsivä. Ehkä musta pikkuhiljaa tuleekin joku kunnon sherlock.

Päivä kuiteskii parani ihan tuhottomasti iltaa kohden, kun mä pääsin keittiömestariks meijän seurakunnan koululaisteniltaan, joka pidettiin meillä tänään. Mä siis säädin kinkkukierteiden ja vaahtokarkkien ja hampurilaisten kanssa keittiössä ja pääsin salakuunteleen yhden meijän seurakunnassa käyvän elokuvaohjaajan opetusta leffoista. P.A.R.H.A.U.T.T.A. Lapset vaan on jotenkin ihanii, kun ne kysyy tosi paljon vapautuneemmin kaikkee kuin esim. teini-ikäiset ja juttelee ja kertoo, mitkä asiat jossain leffoissa on niitä pelottanut ja mistä leffoista ne itse tykkää ja mistä sen sitten tietää, että mikä leffa on oikeasti hyvä ja kristitylle sopiva ja sellanen että se kannattaa kattoo.

Ja sit sen jälkeen kun lapset oli mättänyt hampurilaiset nassuun ja tuhonnut kaikki suklaakeksit, me alettiin pelata lautapelejä ja wohoo en voittanut varmaan yhtään peliä mut voi että kun oli kivaa! Mun sisäisellä lapsella on ollu tänään huisin hauskaa!

Nyt ulkona on yli 20 astetta pakkasta ja mä muutan kohta asumaan mun vaatekaapin päälle, kun huomasin, että se on mun huoneen lämpimin paikka. Humppa on kivaa, kemian työkurssille kannattaa mennä kun siellä oppii valmistaan aspiriinia ja mä alan nyt katton Greyn anatomiaa, koska se on ehkä opettavaisin ohjelma teeveessä jos aikoo lähtee lukion jälkeen lääkikseen, kun siinä on aina nii järjettömän realistiset jutut ja ei mulla sit muuta, kiitos ja moi. 

Second Person - Too Cold to Snow

Ei kommentteja: