maanantai 1. huhtikuuta 2013

tammerkosken sillan 23 sambaavaa muurahaista vauhdissa


23. vietä päivä turistina Tampereella/Helsingissä/Hämeenlinnassa/...

Tampere on mun lempikaupunkini maailmassa heti Lontoon jälkeen. Mä päätin sen ysin keväällä, kun oltiin luokan kanssa siellä kevätretkellä ja tajusin ekaa kertaa, että se keskusta on ehkä kaunein kaupunginkeskusta ikinä. Oikeesti, jostain Lidlistäkin tulee heti paljon runollisempi, kun se on sijoitettu kivitaloon, jonka seinissä on kukkakoristuksia.



Nyt lauantaina mä pääsin mun tulevaan kotikaupunkiini (oon nimittäin päättänyt, että mitä tahansa mä lukion jälkeen lähdenkin opiskeleen, niin se tulee olemaan Tampereella), kun oltiin saatu joululahjaksi Finnkinon leffalippuja ja kun meitin nykyisestä kotikaupungista kyseinen pytinki sattuu puuttumaan, niin Tampereen Finnkino Plevna oli päivän varsinainen määränpää.

Me lähdettiin äitin kaa aamukymmenen jälkeen ja kun juna saapui Tampereelle, niin ensimmäisenä suunnistettiin ehkä ihanimpaan kahvilaan koko maailmassa, nimittäin kahvila Runoon. Joskus kun asun Tampereella, mä meen sinne vielä koko päiväksi ja vaan juon teetä ja syön niitten ihanaa juustokakkua ja kirjotan maailman paperille.


Juustokakun ja fetapiirakan jälkeen suunnistettiin sitten Finnkino Plevnaan katsomaan Lumoavaa kirousta. En nyt sanoisi, että se oli mitenkään maata mullistava elokuvakokemus, mutta ihan viihdyttävä romanttinen teinifantasia, ja kyllä siinä joitakin ihan oivaltaviakin juttuja oli mukana. Leffaa enemmän taisin kuitenkin ihastua sen leffateatterin vessoihin: niissä kopeissa oli nimittäin aina ovessa jonkun leffatähden nimi ja sitten sen kopin peräseinässä oli iso mustavalkokuva just siitä tähdestä. Siellä oli oma vessa esimerkiksi Marilyn Monroelle, Humprey Bogartille ja Jack Nicholsonille. Lol! :D


Leffan jälkeen harkittiin vakavissaan, että jos jäätäisiin heti putkeen katsomaan Vieras, mutta päädyttiinkin vaan harhailemaan keskustan kauppoihin. Ei me sitten kuitenkaan oikeastaan mitään ostettu, paitsi mulle Justin Croninin Twelve Akateemisesta kirjakaupasta.

Ja hei tiettekö muuten mitä? Tajusin just, että nyt on HUHTIKUU! Vitsit! Vähänkö siistiä! Kevät! <3

Ei kommentteja: